De advertentie die Samsung vanmorgen uitbracht, een vergelijking van de iPhone 5 met de eigen Galaxy S3 , is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. Het wachten was op tegenacties. Apple hoefde zelf nog niks te doen: veel Apple fans maakten vandaag hun versie van de gewraakte ad.

iPhone 5 vs Galaxy S3 - by Ismael Del Toro

Ismael del Toro maakte bovenstaande parodie op de advertentie. Hij reageert op het grotere scherm van de S3 met de repliek dat je 20″ er vanaf moet zitten voor je oogcomfort. De extra spraaktijd is praktisch voor telemarketeers, terwijl de extra standby-tijd enkel praktisch is wanneer je de telefoon niet gebruikt. Een aparte suggestie: de Galaxy S3 is zwaarder dan de iPhone 5 “because plastic is heavier than glass or aluminum.”

iPhone 5 vs Galaxy S3 - by Josh Cohen

Ook Josh Cohen laat met bovenstaande versie zien niet echt blij te zijn met Samsungs uiting. De headline en payoff zijn doorgekrast en enkele alternatieve vergelijkingen worden voorgesteld. Samsungs S-Beam wordt gepareerd met het Apple alternatief: e-mail. Smart Alerts kan op de iPhone worden bereikt met Apple’s Repeat Alerts. En de Picture in Picture mogelijkheid van de S3? Volgens Josh: “Beyond inconvenient.”

Hieronder nog 3 parodieën die we ingestuurd kregen via onze Facebook pagina:

Update 1 oktober: benchmarks S3 en iPhone 5 vergeleken

Nu de iPhone 5 echt uit is, kunnen de prestaties goed vergeleken worden met de Galaxy S3. Tijd voor een nieuwe ad, met de resultaten vergeleken:

iPhone 5 vs Galaxy S3 (benchmarks)